STUKAD LILLTÅ! HUR SJUKT ÄR INTE DE??

Hej bloggen och alla underbara läsare! <3
Tänkte berätta lite om dessa dagar som varit. :)
I onsdags så blev de sista flyttat! Så nu lever man i kartonger och sover på en soffa tills en ny säng införskaffas..
Och samma kväll så skulle jag hjälpa till att skruva ner en loftsäng och vad slutar det med?!
Jo, att jag får en stor planka på tårna. :( Trodde ärligt talat att lilltån va bruten så ringde till 1177 och dom sa att jag skulle vänta tills igår (torsdag) och ringa familjeläkaren eftersom dom hade röntgen.. Så det var bara att bege sig dit och han trodde den va bruten. :( Så vi åkte upp till röntgen. Men då hade dom precis stängt för lunch..
Så vi drog till macken och tog varsin kokt korv med bröd och dricka. :) Sen efter ett så åkte vi tillbaka till röntgen. Fick sitta o vänta i ca 15 min innan de blev min tur.. Sen vänta i en timme på vad svaren visade.. Inge kul att vänta när man knappt kan gå och så satt jag i rullstol.. Jag är skit bra på att köra nu. hihi. Peter körde race med mig.haha
Sen iaf så fick vi åka ner till läkaren igen och han sa att jag bara hade stukat lilltån.. :( Tanken som gick runt runt i huvudet var: Hur kan man stuka en lilltå????
Aja, han skrev ut smärtlindrande tabletter.
Han frågade om jag ville vara sjukskriven och jag sa nej. Men igår hade jag så ont så jag ska nog kontakta honom o be honom skriva ett läkarintyg ändå. Så får man iaf pengar från F-KASSAN!
Så åkte till apoteket och hämtade ut de och sen bara tog de lugnt. Åkte till Ramnäs en sväng och hämtade Peters hjullager..  Och jag åt skorpor med leverpastej. Nam nam. :)
Sen åkte vi hem och åt. Blev jätte dålig i magen av maten.. Så jag får nog ta de lugnt med mjölkprodukterna.
Och idag var de lugnt. Ledig idag också. :)
Så vi åkte upp till Anna och grattade henne och bebis. :) Hon fyller ju år idag. :)
Grattis gumman!! <3 <3
Sen bar de av till psyk och träffa läkaren.. Gick bra och hon var trevlig så jag ska träffa en läkare igen om 6 veckor ungefär så får vi se om den nya medicinen hjälper. Ska leta på Peters dosett också. Eftersom jag nu har både morgon och kvällsmedicin. Och ganska mkt också. Känner mig som ett vandrande apotek..
Ska även ringa psyk nästa vecka och höra om jag kan få någon att prata med.. Asså någon som tar tag och hjälper mig att prata om det som har hänt.. Inte som den andra som inte fattade nått.. Det blir nog bra när de är klart. :)
Nu ska vi hämta min gumma och bebis på macken och köra hem henne och sen blir de hem o laga mat och packa upp lite.. Beror på hur mkt min tå/fot klarar av.. Ska nog iaf vika kläderna och lägga in dom. :) Och diska all disk i diskmaskinen. :)
Ha en underbar dag allesammans! <3
Postat av: tilda
2011-06-25 / 20:27:02

Jag har stukat min lilltå idag! :( det gör ont


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?