Bra + Dåligt

Hej hej! Några månader sen jag var här.. Dumma mig. :( Men allt har inte varit på topp. Dock så är det de nu igen. :) Eller ja nästan. Vill börja med att skänka flera tankar till min vän Mimmi som förlorade sin dotter. Lilla Lilly blev bara 10 veckor och 2 dagar. :(

Annars så har det inte hänt så mkt mer i mitt liv.. Sovrummet är klart och så har vi börjat möblera om lite grann plus att vi har satt upp en gardinstång i sovrummet och bytt gardiner. :) Skönt att slänga ut allt gammalt. Gud va vi har rensat. :)

En annan kul grej som hänt är att Anna som jobbade här innan mig har fått en son. Men mer vet jag inte typ. För hon svarar inte. :(

Mer tråkiga saker är att vi fick valpar med våra hundar. Tjuvparning men ändå. 27/6 kom dom. Och de är bara tok som hänt. Ska skriva lite smått om de. :(

Vi skrev inga papper på tiken då förre ägaren VAR våran vän, och sen så fort hon fick reda på att vi hade fått valpar så kom hon o ringde på dörren och skickade massa sms. Och ringde även polisen, men de gjorde jag med. Dock så var polisen på hennes sida och hon tog tiken plus 4 valpar (2 klarade sig inte. Vila i frid mina änglar) När dom inte ens var 1 dag gamla. :S Kontaktade djurskyddet i västmanland och hon sa att Hon inte fick ta valparna så jag har haft kontakt med dom och dom var där. Varpå dom säger till mig att det är helt okej att ha 4 valpar och tiken i en hundbur med lås på?! :S

Några veckor senare får Peter ta över en Pitbull/Amstaff hane. Och när jag är på jobbet och han är hemma ringer de på dörren! Ja då har Hon anmält mig för att jag skulle vanvårda Prinsen. :S Hur sjuk är man inte då?! Han är min ängel och jag gör allt för honom!!

Iaf så skrev vi ett avtal där de står att jag har rätt till en valp som betalning för parningen. Tror ni hon höll de? NEJ, jag har endast sett min lilla kille 2 gånger sen han lämnade mig.. Fy fan för människor!!

Och hanen Peter fick ta över var betalad och klar och förra ägaren som är gravid skulle gå ut med honom och kom aldrig tillbaka.. Och vet ni vad hennes ursäkt var? Att vi inte skötte han ordentligt?!! Jag har nog aldrig varit ute så mkt i skogen och vattnet som jag var med honom... Fy fan asså.. JAg blir såå jävla arg när jag sitter o skriver detta nu.. Allt på en gång liksom.. :S

Så nu har vi sagt det att vi bara ska ha Prinsen. Eftersom det verkar bara krångla med allt annat!

Nog om de.. I morgon är jag ledig. :) Skönt. Jag är helt slut efter idag. Så då blir det att fortsätta tvätta upp alla kläder då tvättmaskinen ska säljas nästa vecka. :) Sista dagen denna vecka. Skönt. Eller bara ca 2 timmar kvar tills jag kan börja städa undan lite. :) Så det blir nog att äta något gott med älsklingarna idag och bara mysa. :) Sen får vi se om jag orkar byta olja på bilen i morgon. Jag har iaf lärt mig hur man byter luft filter. Jag klarade de helt själv. (STOLT)

Nu blir de ut o röka innan älsklingen kommer!

Ha en bra fredagkväll allesammans! <3

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?