Första advent

Jag tycker tiden går så himla fort. Jag menar det är ju redan den 1 december. Nyss var de ju sommar.
 
Detta året har gått väldigt fort. Och jag har hunnit med massor. Jag har fått nya vänner, fått massa brevvänner, flyttat, förlovat mig, planerar bröllop. osv. 
 
Tänk er om 23 dagar är det julafton. 
 
Dom senaste åren har jag sagt att jag inte vill fira jul. Kastade alla julsaker som jag hade för ca 2 år sen. 
Men nu känner jag att jag vill fira jul och julpynta som alla andra. Fast ändå inte som alla andra. Det vi har nu är mina två jultomtar som jag gjort när jag va liten och 2 julstjärnor och så fick jag jätte fina längder av min svärmor idag. Ska sätta upp dom i vardagsrummet och i sovrummet. Och så ska vi få massa annnat av Peters kusin tror jag de blir. :) Det enda som ska införskaffas är en liten julgran. Vill helst ha en sån där mini gran. :) Hade en sån för några år sen. Det räcker gott och väl för oss. :)
 
Men jag är inte sån som gör allt idag bara för att det är första advent. Utan jag tar de lite då och då. Bara det är fixat tills julafton. :) 
 
Hur firar ni första advent? :) Och vad gör ni på julafton? Vad äter ni på julbordet? Och hur julpyntar ni? :)
 
 
Nog om julen. Hur har eran helg varit? Och har ni gjort något speciellt? :)
Jag har bara varit hemma. Så hilma skönt ibland. Igår va bara jag och Prinsen hemma för Peter var i Västerås med sin mamma o bror. Så vi plockade lite och diskade o så. 
Och idag när jag vakna hade jag världens värk i min högra axel. Vette tusan vad jag gjort. Sovit konstigt kanske. Haft ont hela dagen och knappt kunnat vrida på nacken eller nå. Svärmor Nina smörjde in och masserade med voltaren. Men gör fortfarande lika ont. :/ Ska hoppa in i en varm dusch sen så kanske de släpper. 
 
Jobb i morgon igen. Jag tycker att helgerna går för fort. Känns som man gör lite och sen flyger tiden iväg. Men tur är väl att jag jobbar förmiddag onsdag-fredag. Så då kan jag ta igen det jag ville göra idag tex. 
Nu blir de snart ut med hunden och sen duscha o bara mysa ner sig i soffan med min blivande man. <3
 
Ha en bra första advent. :) 
 
Kram Jenny
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?