Helgen

Julen närmar sig med stormsteg. Vi har fått upp julgardiner och ljusstake i vardagsrummet, och en stjärna och julgardiner i sovrummet. Och så får vi ju inte glömma lilla stjärnan i kokvrån. Fast den hänger snett så ser inte ut som en stjärna utefrån. :)
 
Hur har eran vecka varit? :) 
 
Min har varit bra. Förutom igår. Märkte ganska tydligt att det var fredag den trettonde.
Tåget gick bara till Virsbo, sen fick vi stå och vänta på buss som skulle ta oss till Fagersta. Drygt. :(
Bara för att nått tåg som hade plogat på natten hade kört av nån elledning, fick jag reda på sen när jag skulle hem. Men då gick ju tågen som dom skulle tack o lov. Men i alla fall. kom till Fagersta central ca tjugo i 8. Stress! Annars brukar tåget vara där kvart över 7 så jag brukar vänta på buss 500 som kommer halv och går förbi jobbet. Aja, va bara springa. Gick så snabbt jag kunde och de tog 10 min att ta mig till jobbet. Var där ca 5 i 8. Tack och lov. Hatar att vara sen. Vill alltid vara ute i god tid. Men som tur va hann jag ju innan vi öppnade. Nog för att det inte hade varit hela världen om jag va försenad några minuter. Och självklart va allt kaos på jobbet. Var lugnt hela veckan fram tills igår, då kom alla. Var de inte paket, så va de kaffe, och va de inte kaffe så var de mat. Gaah. Men gick bra ändå. Stresstålig måste man vara. 
 
Och nu idag så har jag plockat och sorterat massor. Även flyttat in hyllan i stora garderoben så har jag lagt Peters bilsaker i lådor och ställt upp. :) Riktigt duktig har jag varit idag. I morgon blir det nog att dammsuga och torka golven. :) 
 
Det har kommit snö inatt. :) Så prinsen, jag och Peter va ute en stund och Prinsen som älskar snö fick springa lite. :) Men tror nog att det kommer smälta bort snart igen. Kommer ju bli plusgrader igen. :/ Blir nog ingen snö till jul. Men om jag inte minns helt fel så var det en grön jul för nått år sen. Just nu längtar jag till julafton och all god mat. :) Och för första gången ska Peter hjälpa till och laga mat. :) Hmm, vad ska vi stätta honom på att göra? :) Skala potatis vill jag göra i alla fall :) Har hittat en riktigt bra potatisskalare. :) Han kan få steka köttbullar och prinskorvar. :) Men måste bara snitta upp korvarna fint först. :) Får se om jag varit snäll i år, och om tomten kommer med några julklappar. :) Ska in till västerås i helgen och köpa en liten julgran. :) Hittade en på jula med lampor, pynt och stjärna för 69 kronor. Så det måste jag köpa. Och julmat. :) Och matlådor. :) Får en känsla av att vi kommer äta julmat flera dagar efteråt. :) Men det gör inget, jag älskar julmat. :) Speciellt köttbullar och kalvsylta. :)
 
Ska ta och avrunda nu och ha en mys lördag med Peter! :)
 
Ha det bra och ta hand om er! Kram Jenny
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?